31 Mayıs 2013

Diablo Hakkinda


Merhaba Arkadaşlar...






Off-hand (Boş el, Sol el)'e ikinci bir silah takıyorum ama DPS'em düşüyor, ne iş ?



Off-hand'de silah kullanınca DPS hesaplaması şu şekilde arkadaşlar.
öncelikle DPS nedir?
Damage-Per-Second.
Peki DoT nedir?
Damage-Over-Time.

Bunları biraz açalım: Arkadaşlar DoT = Zehir, Bleed vs tarzı bir vuruş şeklidir. Diyelim 200 dmg vuruyorsunuz ve bunu 5 saniye boyunca (200 dmg DoT) vuruyorsunuz böylece her saniye 40 dmg vurursunuz. İşte sizin DoT = 40 dmg'dır.

DPS bambaşka birşey. Bir silahınız var diyelim: 18-20 dmg olsun.
Bunun ortalaması alınır: 19.
Silahınızın Hızı diyelim: 1.00 attack per second (her saniyede sadece 1 adet vuruş yapar).
Böylece sizin DPS'niz 19 x 1 = 19 olur.

Diyelim Silah hızınız: 2.00 attacks per second olsun o zaman da 19 x 2 = 38 DPS olur.

Gördüğünüz gibi vurduğunuz damage aynıdır (19) ama bir silah ile her saniye bu dmg'dan bir kere yollarsınız (mesela DH ile ok atarsınız, Wizard ile Arcane missle atarsınız, Barbar ile Bash özelliğinden vurursunuz) ama öteki silah ile bir saniye içinde bundan iki kere vurursunuz. Yine vurma kuvvetiniz aynıdır fakat hızlı vurdugunuz için çabuk öldürürsünüz.

İşte bu noktada İki ele de silah alma meselesi geliyor.
İki elle silah kulanırken OTOMATİK BİR BUFF GELİR %15 ATTACK SPEED.

Barbar mesela Bash kullanırken "bir sağ, bir sol, bir sağ bir sol" vuruyor.
Diyelim Sağ elinizde 19-21 dmg'lı kbir silah var (ortalama 20dmg), sol elinizde de aynı silahtan var. Ve ikisinin de hızı aynı (1.00) dolayısıyla DPS normalde 19 olması gerekirken hızınız 1.50 olarak hesaplanacağından DPS biraz artar.

Yoksa çift el kullanmanın pek bir mantığı yoktur, ilave hız verir ama skillinizi güçlendirmez. Kullandığınız elinizdeki silah ne kadra güçlüyse o kadar güçlü vurursunuz. Diyelim bir elinizde ortalama 20 dmglık bir silah var ötekisinde ise ortalama 5 dmglık dandik bir kılıç. Bash vururken (diyelim ki %100 weapon dmg olsun) bir 20, bir 5 bir 20 bir 5 vurursunuz. Yoksa her vuruşunuz 25 25 25 gitmez.

Umarım konu anlaşılmıştır.
Özetle: çİft elle silah kullanırken bilinmesi gereken şey, ilave hız geleceği, yoksa skillinizi güçlendirmeyecektir. Bazı skiller sadece sağ eldeki silahların gücünü kullanırken, bazıları bir sağ bir sol kullanır. Bazıları ikisinin ortalamasını alır. Bu nokta henüz kapalı ama genel kanı sol ele silah tercih ederken:

* İki silah da aynı dmgda ise: Daha hızlı olanı sol ele koyun (böylece sağ ele geçiş yapılırken daha az zaman kaybedilir ve sag eldeki dmg skille daha çok yansır).
* Arada dmg farkı varsa silah kullanmayın. Ama cok bariz hız farkı olan bir nebze az dmglı bir silah varsa onu sol ele koyun. Yani diyelim sağ elde 20dmg 1.00 attack speed, sol elde 17 dmg 2.00 attack speed olabilr ama 15'in altına düşmeyin. Boşuna hızınız artsa da kesme hızınız yavaşlar, çünkü sıra o elde iken kullandığınız skill daha az vurmuş olacak. 





İtemlerin örnek ve sonekleri hakkında bilgi verebilir misin?


"Canavarlar" bahsinde anlattığım gibi itemlerin de bir prefix ve suffix özellikleri mevcut arkadaşlar. Bütün detayları bilmiyorum ama kısaca bir itemin ne işe yaradığı sadece ismine bakılarak anlaşılabilir (bu sadece magic itemlerde olur, detaylı bilgi için soru 4'e bakabilrsiniz).

örnek vermek gerekirse: Adventurer ring of vitality. 
Bu tamlamada Adventurer bir prefix, of vitality de bir suffix'tir. 
Adventurer: Gold Find özelliği katar, Vitality de adı üzerinde vitality statı verir.

Böylece bu ringi daha identify etmeden de anlarız: +Gf% +vit statları olacağını.. 




İtemler üzerinde elemental dmg eklentilerinin bir mantığı var mıdır? Mesela Cold dmg, Fire canavarlara daha mı çok vurur?



Hayır arkadaşlar, bu şekilde bir zıt resistance'a karşı olan elemental dmg'ların çok karmaşık ayarlar gerektireceği için uygulamadan kaldırıldı. Yani Fire canavara fire da vursan birşey değişmiyor. Zaten canavarların immunity'leri yok (Diablo Dili'ne bakabilrisiniz) ve reisstanceları da sadece koruyucu oluyor.

Özetle: Fire resistance canavar sadece Fire'dan az hasar yer. Yoksa Cold'dan daha fazla yer anlamında bir ters durum yoktur.

Ama Bazı elementalların hoş animasyonları vardır:
Cold: Yavaşlatır.
Fire: DoT burning efekti vardır.
Poison: DoT poison.
Holy: Öldürdüğünüzde cesetler yok olur, buhar olur, ışıl ışıl parlayarak cennete gider.
Arcane: Öldürdüğünüzde cesetler üzerinde morumsu bir ışıltı kalır.

Falan filan, süs ve bazı etkiler işte.
Ama Daha fazla vurma yok, daha az vurma var.

Fire resistancı yüksek olan bir canavara Fire vurmayın, ama gidip çok yer umuduyla Cold da vurmayın.






Blogger eklentileri


0 yorum :